Reis mee met Isabel & Etienne

van Wendover naar Salt Lake City

Hallo allemaal,

allereerst: hartelijk dank voor de leuke reacties! Altijd leuk om te horen dat men meekijkt met ons.

Vandaag een dag met onverwachte gebeurtenissen en daardoor een wat lang verhaal.

Na het ontbijt, als eerste naar de Bonneville Salt Flats. Klinkt ver weg, maar je gaat de snelweg op, rijdt 2 km, neemt de afslag en je bent er.
Eerste stuk asfaltweg en dan kun je de zoutvlakte oprijden. Dat hebben we een kilometer of wat gedaan en dan kom je bij de plek waar men nu bezig was om auto's klaar te maken om te trainen. Over een aantal weken zijn hier weer snelheids wedstrijden. We zagen helaas geen auto's rijden, want dat gebeurde een paar kilometer verderop en daar mag je niet zelf heen.

Vorige week had het nog heel hard geregend en daardoor is het zout nu ook nog niet echt hard genoeg om records te vestigen. Normaal is het parcours 16 km lang. Nu was er nog geen 10 km beschikbaar. Zoveel verstand hebben wij er niet van, maar dit werd ons uitgelegd door een fanatieke Engelsman die hier zelf ook met een motor rijdt.

Wel hebben we de snelste motor ter wereld gezien, die hadden getest en gingen net weg. Het record wat zij hebben staat op ruim 600 km/u!
Er was een team bezig met hun auto, een compleet verbouwde oude Studebaker (kosten: 2,5 miljoen dollar), waarvan ze de motor een paar keer lieten lopen....man man wat een herrie. erger dan formule 1.

Ok, hierna de I-80 opgedraaid om naar Salt Lake City te rijden. Echter, na ongeveer 50 km zien we een stel naast een motor langs de snelweg staan zwaaien. Het was rustig, dus wij vol in de ankers en achteruit terug. Bleek dat hun motor, zo'n onbetrouwbare Harley, kapot was. De aandrijfriem was gebroken. Daar sta je dan met aan alle kanten minimaal 60 km zout.

Wij hebben de vrouw meegenomen, want telefoon deed het daar niet, ook geen praatpaal. Bedoeling was om naar het eerste dorp te gaan. Helaas, er was helemaal geen dorp te bekennen. Eerste zou pas na 100 km zijn. Wij omgedraaid om terug naar Wendover te gaan en een garage te zoeken.

Na een paar kilometer zien we een Sheriff auto langs de snelweg staan, die had een hardrijder aangehouden. Wij erachter gestopt en Etienne meteen uitgestapt en de Sheriff uitgelegd wat er aan de hand was. Grappig...de agent had even daarvoor de man van de motor gesproken en wist dus eigenlijk al wat ik ging zeggen.

Hele aardige agent, die meteen aanbood om mevrouw naar een garage in Wendover te brengen. Denk niet dat dat in Nederland zou gebeuren.

Etienne vroeg aan de agent of Bonneville het eerste keerpunt was. Zo ja, betekende dat dat we ruim 80 km moesten omrijden. Gelukkig stelde de agent voor om een sluip keerpunt te gebruiken wat normaal dus niet mag. We moesten hem volgen en hij zou het keerpunt aangeven.

Leuk....we hebben legaal, achter een politieauto met zwaailicht ruim 160 gereden. Perfect geregeld en iedereen blij!

Laughing

Toen eindelijk door naar Salt Lake, waar we met een klein uur vertraging aankwamen. Voordeel was dat we wel meteen konden inchecken.

Verder weinig bijzonders gedaan, ook omdat het hier benauwd en 32 graden was.
Heerlijk gegeten bij Squatters (bierbrouwerij annex restaurant)

Weer een leuke dag!

Groetjes en tot morgen

Wels :-)

Mooi avontuur Bel! Lekker achter een agent aan scheuren! :-)

Madelon

Dank voor het meegenieten. Prachtige foto's.
Zoutvlakte vind ik prachtig en wat goed dat jullie ruim van te voren kaartjes hadden voor de Reno air race. Indrukwekkend om mee te maken.
Ik blijf jullie volgen! Groet!

marcella

Ben weer helemaal bij met jullie verhalen en geniet lekker met jullie mee!! wat zitten er mooie foto's bij en kon je die agent niet wat langer bij je houden? dikke knuffel XXX

marianne

geweldig dat ik jullie zo kan volgen . hier gaat alles goed. Tina mist jullie wel,maar ik ga regelmatig naar haar toe .ze eet iedere dag alles op.blijf jullie volgen .ga nu slapen