Reis mee met Isabel & Etienne

Salt Lake City, Utah

Donderdag 6 september. Salt Lake City. niet gereden en veel gelopen
Temperatuur: 31 graden

Goed ontbijt in het hotel en niet met alleen maar zoetigheid. Prettig.
Vandaag een dag in het teken van het geloof. Salt Lake City (SLC) is het hoofdkwartier van de:
Church of Jesus Christ of the Latter-Day Saints, oftewel de kerk van Jezus Christus van de heiligen der laatste dagen, Of nog eenvoudiger: de Mormonen. Opgericht door Joseph Smith in 1830.

In SLC is een deel wat Temple Square heet. Hier staan bijna alle gebouwen van de Mormonen bij elkaar. We hebben daar een rondleiding gekregen, die interessant was.
Er zijn veel mooie grote gebouwen, met overal schilderijen. We zijn oa. in het Tabernakel geweest, waar nu veel orgel concerten worden gegeven en waar het koor van deze gemeenschap vaak optreed. Heel mooie acoustiek hier.

Het belangrijkste gebouw, de tempel, kom je als buitenstaander niet in. Is van buiten wel een indrukwekkend gebouw.

We zijn ook in het congrescentrum van de Mormonen geweest. Hier hebben ze de grootste congreszaal ter wereld gebouwd. in deze zaal zijn 21000 zitplaatsen. Dit centrum wordt slechts een paar keer per jaar gebruikt. Voor de restgeven ze er dus rondleidingen voorbelangstellenden . Er zit ook nog een complete tuin op het dak ter grootte vanruim 4 voetbalvelden. Bizar.

Als laatste naar de State Capitol van Utah gelopen (zeg maar het provinciehuis).
Ook weer een indrukwekkend gebouw.

Ondertussen was het alweer 5 uur, dus tijd voor een biertje. Hebben we ook gedaan, dus we zijn niet bekeerd.

Morgen rijden we naar Bryce Canyon.

P.s. we hebben eindelijk snel internet, dus een paar video's erop gezet