Reis mee met Isabel & Etienne

Yellowstone, naar Lake Village

Goodmorning campers!

Vandaag een bijzondere traktatie: we plaatsen verhalen van wel 3 dagen! Met dank aan Xanterra, de beheerder van hotels in de National Parks, die bijna nergens normaal internet aanbieden (ze bieden trouwens helemaal weinig aan).

Maandag 3 september (Laborday), Yellowstone NP, gereden afstand: 157 km.
Temperatuur van 4 tot 18 graden. Zonnig en veel wind.

Vanochtend na weer een uitgebreid ontbijtbuffet rechtsreeks naar het gebied gereden waar Old Faithful is. Old Faithful is de meest bekende geiser van het park. De geiser is zo genoemd omdat het de enige geiser is die bijna altijd met dezelfde tussentijd uitbarst. Gemiddeld elke 93 minuten en dan spuit er water en stoom tot een hoogte van maximaal 55 meter. De hoeveelheid water die er dan uitkomt is zo'n 32000 liter gekookt water. Dus goed voor heel veel koppen thee.

Hierna hebben we een eind gelopen over het plateau van Old Faithful. Hier zijn nog veel meer geisers, maar die hebben minder uitbarstingen en zijn meestal niet te voorspellen.

Van alle geisers in het park, kan men van maar 6 stuks de uitbarstingen min of meer voorspellen.

Vandaag hadden we veel geluk. Ook Daisy hebben we zien uitbarsten en nog specialer was het toen we voor een tweede keer bij Old Faithful stonden, barstte op hetzelfde moment de Beehive geyser uit. Deze 2 lagen schuin achter elkaar dus ook tegelijk zichtbaar. Erg gaaf om mee te maken.

Tijdens de rondwandeling ook verschillende bijna kokende bronnen gezien en geroken (zwavel) Ook schitterend gekleurde poelen (zie foto's).

Vervolgens naar ons volgende hotel in Yellowstone gereden. Onze kamer is een zg. Cabin. Een houten bouwsel met een badkamertje en stroom, maar geen radio, TV, Internet. Back to basic.

Morgen nog een dag in Yellowstone.

Onze cabin voor twee nachten: The Lake Hotel & Cabins in Yellowstone Lake Village