Reis mee met Isabel & Etienne

Een dag in het noorden van Yellowstone NP

Zondag 02 september, Yellowstone NP, gereden afstand 148 km.
Temperatuur: 13-18 graden. Veel wind.

Vanochtend vroeg ontbeten en rond 8 uur het park ingereden. Het was nog lekker rustig zo vroeg. Als eerste naar het hoger gelegen deel van Mammoth Hot Springs. Was mooi, maar niet helemaal wat we dachten. De meeste bronnen staan droog, alleen hier en daar komt wat heet water naar boven borrelen.

Vervolgens richting de oost ingang gereden en daar hebben we onze eerste Bizon gespot. Liep in z'n eentje een beetje te grazen. Daarna op een aantal uitzichtpunten gestopt en foto's en video gemaakt. Zoals het hoort voor de echte toerist.

Nog naar een versteende boom geweest, op zich bijzonder want dit is de enige in heel Yellowstone en deze staat gewoon rechtop, wat verder nergens zo is.

Hierna naar een van de hoogtepunten van vandaag: de Grand Canyon van Yellowstone.
Dit is echt heel mooi. Een grote waterval in het begin (100 meter hoog) waar we naartoe gelopen zijn. Was een flink eind afdalen, 200 meter hoogteverschil, en dus ook weer omhoog.
Dit hele gebeuren ligt op ongeveer 2700 meter hoogte.

Als laatste naar het Norris Geyser Basin gereden. Een gebied met veel vulkanische aktiviteit, zoals geysers, hete bronnen, stoom en lekkere luchten. We hebben hier 2 korte wandelingen gedaan over een route die over vlonders is uitgezet. De grond is kwetsbaar en gevaarlijk, omdat vlak onder de korst hoge temperaturen voorkomen.
Heel apart landschap met overal stoom of heet water uit de grond en kleine geisers die water en stoom spuiten. Ook hele vreemde kleuren door bacterien die in dit water kunnen leven.

Uiteindelijk waren we rond 6 uur weer bij het hotel.

We zijn moe van deze indrukwekkende dag en gaan lekker naar bed.
Morgen naar het 2e deel van Yellowstone. Misschien geen internet.

Groetjes van ons.

Petra@Gerard

Mooie trip, geniet er van. Wij zijn met onze trip begonnen en zijn neergestreken in het plaatsje Lunteren. Van uit hier trekken we over de Veluwe lopend en natuurlijk met de fiets. Wij vermaken ons opperbest, groetjes Petra en Gerard.